Ensimmäiset Firefox OS -laitteet tulevat myyntiin kesäkuussa

Manu Pitkänen

Ensimmäiset Firefox OS -laitteet tulevat myyntiin kesäkuussa
D: Dive Into Mobile -tapahtumassa eilen puhunut Mozilla-säätiön toimitusjohtaja Gary Kovacs kertoi, että ensimmäiset Firefox OS -pohjaiset laitteet tulevat myyntiin kesäkuussa.

Laitteiden myynti alkaa parin kuukauden kuluttua Venezuelassa, Puolassa, Brasiliassa, Portugalissa ja Espanjassa. Myöhemmin tänä vuonna Firefox OS:n saatavuus laajenee 11 muuhun maahan. Yhdysvaltojen markkinat ovat tähtäimessä vuonna 2014. Tähän mennessä ainakin Alcatel, LG, ZTE, Huawei, Sony ja TCL ovat luvanneet valmistaa Firefox OS -alustaan pohjautuvia laitteita. Kaikissa puhelimissa käytetään Qualcommin Snapdragon-siruja.

Mozillan suunnitelmana on ollut alusta saakka keskittyä ensimmäiseksi kehittyviin talouksiin ja laajentua vasta sen jälkeen kehittyneisiin talouksiin.



Alla olevassa videossa esitellään Firefox OS:ää testilaitteella.



Tilaa Puhelinvertailun uutiskirje!

Lähetämme noin kerran viikossa uutiskirjeen, joka sisältää viikon ajalta tärkeimmät uutisemme.

Tilaamalla uutiskirjeemme hyväksyt sääntömme ja tietosuojakäytäntömme.

Parhaat kännykkätarjoukset

Motorola Edge 70 Fusion Power – hinta laskenut -29%

Motorola Edge 70 Fusion Power
389 € DNA

Alin hinta viikko sitten: 549 €

Samsung Galaxy A16 (4G) – hinta laskenut -23%

Samsung Galaxy A16 (4G)
99 € DNA
129 € Gigantti
129 € Power

Alin hinta viikko sitten: 129 €

Honor X5c Plus – hinta laskenut -20%

Nothing Phone (3a) – hinta laskenut -17%

Nothing Phone (3a)
249 € DNA
299 € Verkkokauppa.com
299 € Proshop

Alin hinta viikko sitten: 299 €

Kommentoi artikkelia

Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Haluan ilmoituksen sähköpostitse, kun ketjuun kirjoitetaan uusi viesti.