Pääministeri paljasti: Apple avaa suuren tutkimuskeskuksen

Manu Pitkänen

Pääministeri paljasti: Apple avaa suuren tutkimuskeskuksen
Japanin pääministeri Abe Shinzo on paljastanut Applen suunnitelman perustaa Japaniin suuren tutkimus- ja kehitysyksikön, kertovat paikalliset mediat.

Tutkimusyksikön perustamisesta ei olla tiedotettu vielä virallisesti, mutta se on tarkoitus tehdä lähiaikoina. Perustettavasta tutkimusyksiköstä tulee yksi Applen suurimmista Aasiassa. Mediaraportit eivät kuitenkaan kertoneet millaista teknologiaa yksikössä on tarkoitus pääasiassa tutkia. Käytännössä kyse voi olla mistä tahansa, mutta Japanissa on vahvaa osaamista muun muassa kamerakenno- ja näyttöpaneelikehityksestä.

Yksikkö aiotaan avata Jokohamaan, jossa on paljon puolijohteisiin ja bioteknologiaan keskittyvää tutkimustoimintaa.

Applen investointisuunnitelma tuli ilmi Abe Shinzon kampanjapuheen yhteydessä. Japanissa on vaalipäivä 14. joulukuuta.


Tilaa Puhelinvertailun uutiskirje!

Lähetämme noin kerran viikossa uutiskirjeen, joka sisältää viikon ajalta tärkeimmät uutisemme.

Tilaamalla uutiskirjeemme hyväksyt sääntömme ja tietosuojakäytäntömme.

Parhaat kännykkätarjoukset

Motorola Edge 70 Fusion Power – hinta laskenut -29%

Motorola Edge 70 Fusion Power
389 € DNA

Alin hinta viikko sitten: 549 €

Samsung Galaxy A16 (4G) – hinta laskenut -23%

Samsung Galaxy A16 (4G)
99 € DNA
129 € Gigantti
129 € Power

Alin hinta viikko sitten: 129 €

Honor X5c Plus – hinta laskenut -20%

Nothing Phone (3a) – hinta laskenut -17%

Nothing Phone (3a)
249 € DNA
299 € Verkkokauppa.com
299 € Proshop

Alin hinta viikko sitten: 299 €

Kommentoi artikkelia

Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Haluan ilmoituksen sähköpostitse, kun ketjuun kirjoitetaan uusi viesti.