Android saa uuden haastajan älykelloissa: WebOS

Manu Pitkänen

Android saa uuden haastajan älykelloissa: WebOS
Korealaiset eivät anna Googlen valloittaa älykelloja ilman taistelua: Samsung haluaa käyttää älykelloissa Tizenia, kun taas LG:n suunnitelmissa on jo älytelevisioissa käytettävän webOS:n laajentaminen älykelloihin.

LG esitteli webOS:ää käyttävää älykelloa Audin kanssa CES-messuilla, mutta aivan lähiaikoina sellaista ei voi kuitenkaan itselleensä ostaa. Wall Street Journalin haastattelemien lähteiden mukaan korealaisyhtiön nykyisenä suunnitelmana on tuoda webOS-älykello markkinoille ensi vuonna. Lähteiden mukaan LG:n haluaa pitää päätäntävallan niissä laitteissa missä se vain suinkin voi, käytännössä se tarkoittaa omaa käyttöjärjestelmää.

Viime vuonna LG julkaisi kaksi älykelloa, jotka molemmat käyttävät Googlen Androdi Wear -käyttöjärjestelmää. On vielä mahdotonta sanoa, aikooko LG hylätä Android Wearin kokonaan, mutta Googlen alusta voidaan hyvinkin alistaa varasuunnitelmaksi jos webOS ala menestyä.

Alla on Android Centralin video CES-messuilla nähdystä webOS-älykellon prototyypistä.



Tilaa Puhelinvertailun uutiskirje!

Lähetämme noin kerran viikossa uutiskirjeen, joka sisältää viikon ajalta tärkeimmät uutisemme.

Tilaamalla uutiskirjeemme hyväksyt sääntömme ja tietosuojakäytäntömme.

Parhaat kännykkätarjoukset

Motorola Edge 70 Fusion Power – hinta laskenut -29%

Motorola Edge 70 Fusion Power
389 € DNA

Alin hinta viikko sitten: 549 €

Samsung Galaxy A16 (4G) – hinta laskenut -23%

Samsung Galaxy A16 (4G)
99 € DNA
129 € Gigantti
129 € Power

Alin hinta viikko sitten: 129 €

Honor X5c Plus – hinta laskenut -20%

Nothing Phone (3a) – hinta laskenut -17%

Nothing Phone (3a)
249 € DNA
299 € Verkkokauppa.com
299 € Proshop

Alin hinta viikko sitten: 299 €

Kommentoi artikkelia

Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Haluan ilmoituksen sähköpostitse, kun ketjuun kirjoitetaan uusi viesti.