Apple perusti uuden tutkimuskeskuksen – Kehittää oman modeemin iPhoneen?

Manu Pitkänen

Apple perusti uuden tutkimuskeskuksen – Kehittää oman modeemin iPhoneen?
Apple on ilmoittanut perustaneensa San Diegoon uuden tutkimus- ja kehityskeskuksen, jota yhtiö aikoo kasvattaa rajusti tulevina vuosina. Toimipisteen perustamisesta uutisoitiin jo viime vuoden puolella Applen työpaikkailmoitusten perusteella.

Vuoden alussa Reuters uutisoi tiedoista, joiden mukaan Apple aikoisi kehittää San Diegon keskuksessa oman iPhoneissa käytettävän modeemin. Oman modeemin avulla Apple olisi riippumaton Qualcommista, jonka kanssa sillä on vakavia erimielisyyksiä patenttilisensoinnin suhteen.

Huomionarvoista on sekin, että Qualcommin päämaja sijaitsee juuri San Diegossa. Ulkopuolelta katsottuna näyttääkin vahvasti siltä, että Apple yrittää rekrytoida keskukseensa juuri Qualcommin insinöörejä. Applen mukaan San Diegon keskuksen työntekijäluku nousee vuoden loppuun mennessä 200 työntekijään ja kolmessa vuodessa keskuksen pääluku on jo 1200.





Tilaa Puhelinvertailun uutiskirje!

Lähetämme noin kerran viikossa uutiskirjeen, joka sisältää viikon ajalta tärkeimmät uutisemme.

Tilaamalla uutiskirjeemme hyväksyt sääntömme ja tietosuojakäytäntömme.

Parhaat kännykkätarjoukset

Motorola Edge 70 Fusion Power – hinta laskenut -29%

Motorola Edge 70 Fusion Power
389 € DNA

Alin hinta viikko sitten: 549 €

Samsung Galaxy A16 (4G) – hinta laskenut -23%

Samsung Galaxy A16 (4G)
99 € DNA
129 € Gigantti
129 € Power

Alin hinta viikko sitten: 129 €

Honor X5c Plus – hinta laskenut -20%

Nothing Phone (3a) – hinta laskenut -17%

Nothing Phone (3a)
249 € DNA
299 € Verkkokauppa.com
299 € Proshop

Alin hinta viikko sitten: 299 €

Kommentoi artikkelia

Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Haluan ilmoituksen sähköpostitse, kun ketjuun kirjoitetaan uusi viesti.