XBMC julkaistiin vihdoin Applen laitteille

1
Kaarlo Räihä

XBMC julkaistiin vihdoin Applen laitteille
Suosittu XBMC-mediaohjelmisto on jälleen parantanut laitetukeaan, kun ohjelman kehityksestä vastaava ryhmä kertoi tuesta Applen laitteille.

Uusi ARM-suorittimille tarkoitettu versio toimii nyt viime vuonna julkaistuilla Apple TV -laitteilla, iPhone 4 -puhelimilla ja iPad-tableteilla. Julkaisut versiot ovat toimiviksi testattuja, ja niissä onnistuu mm. laitteistokiihdytyksen käyttö videoita purkaessa, joten esim. Apple TV toistaa 1080p-resoluution H.264-videosisältöä.

Luonnollisesti kyseisiä sovelluksia ei voi ladata App Storesta, joten niiden asentaminen vaatii jailbreikatun laitteen. Itse asentaminen sujuu kuitenkin kohtuullisen vaivattomasti, joten erityisesti 99 dollarin hintainen Apple TV muuttuu XBMC:n avulla erittäin käteväksi ja edulliseksi olohuoneen mediasoittimeksi.



iPadin ja iPhone 4:n kohdalla sovellus saa jossain vaiheessa kosketuskäyttöön paremmin soveltuvan käyttöliittymän, jolloin mediakirjaston ja muiden ominaisuuksien käyttäminen helpottuu näissä laitteissa.

Alla lyhyet esittelyvideot XBMC:stä Apple TV:ssä ja iPhone 4:ssä





Tilaa Puhelinvertailun uutiskirje!

Lähetämme noin kerran viikossa uutiskirjeen, joka sisältää viikon ajalta tärkeimmät uutisemme.

Tilaamalla uutiskirjeemme hyväksyt sääntömme ja tietosuojakäytäntömme.

Parhaat kännykkätarjoukset

Motorola Edge 70 Fusion Power – hinta laskenut -29%

Motorola Edge 70 Fusion Power
389 € DNA

Alin hinta viikko sitten: 549 €

Samsung Galaxy A16 (4G) – hinta laskenut -23%

Samsung Galaxy A16 (4G)
99 € DNA
129 € Gigantti
129 € Power

Alin hinta viikko sitten: 129 €

Honor X5c Plus – hinta laskenut -20%

Nothing Phone (3a) – hinta laskenut -17%

Nothing Phone (3a)
249 € DNA
299 € Verkkokauppa.com
299 € Proshop

Alin hinta viikko sitten: 299 €

Kommentit (1)

0132
0132

1

Lainaus:

XBMC julkaistiin vihdoin Applen laitteille


Hieno homma! Otsikko vain on hieman harhaanjohtava, sillä Maceille XBMC on ollut jo iät ja ajat. Sekä XBMC:sta alkunsa saanut vielä parempi Plex.

Myös vanhalle AppleTV:lle XBMC on ollut olemassa jo kauan kauan sitten.

Vastaa

Kommentoi artikkelia

Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Haluan ilmoituksen sähköpostitse, kun ketjuun kirjoitetaan uusi viesti.